Från idé till global närvaro
Flexipadel, grundat 2020 i Finland, har på kort tid etablerat sig på marknaden inom installation av padelbanor världen över.
Samarbetet med Topborn har resulterat i en effektiv och överskådlig webbplats på sju olika språk och har öppnat dörrar till nya kunder och marknader genom sökmotoroptimering.
Det kontinuerliga arbetet med sökoptimering har varit framgångsrikt för Flexipadel. Synligheten på Google har ökat försäljningen av padelbanor i flera länder, särskilt i USA och Spanien.
Flexipadels delägare, Christian Beckman, säger att företaget får allt mellan 40 och 70 förfrågningar i månaden via hemsidan.
– Det är väldigt många förfrågningar och nästan alla av dem är kvalitativa. Sammantaget gäller det flera hundra banor, säger Beckman.
Även om Flexipadel inte har fysiska etableringar i alla länder, visar deras digitala närvaro att det ändå är möjligt att nå en global marknad. Med en modern webbplats och ett aktivt arbete för att uppnå höga positioner i Googles sökresultat har de blivit ett tydligt exempel på att en stark digital närvaro är avgörande för tillväxt.