Så tog 7H plats på den digitala marknaden

7H lanserades 2020 och redan från start hade de en tydlig marknadsföringsplan. Det resulterade i att de direkt fick kunder.

– Man har en chans att visa upp sig. Om kunden inte är nöjd går den vidare till konkurrenten, säger Mattias Modig, delägare i 7H.


7h se 1 1 1 1 1536x980 1


En tydlig grafisk profil och en modern och användarvänlig hemsida var viktigt när markisföretaget skulle ta plats på marknaden.

Eftersom de inte var ett etablerat varumärke 2020 var det viktigt för dem att hjälpa kunderna att hitta rätt och att finnas där folk letade efter nya markiser.

– De flesta söker på Google när de letar efter en tjänst eller produkt. Så för oss var det viktigt att börja i tid med sökmotoroptimering, säger Mattias Modig.

Faktaruta om 7H

Topborn har sedan starten arbetat aktivt med både SEO och Google Ads åt 7H för att nå ut brett till alla som letar efter markiser.

Eftersom företaget är säsongsbaserat så satsar de mer på att synas med annonser när perioden för solskydd är inne.  

– Att synas högt upp i Googles organiska sökresultat är en viktig grund att stå på. Google Ads har varit ett bra komplement då vissa människor triggas mer än andra av att klicka på annonser, säger han.

Vi hjälper företag, precis som ditt, att nå ut till fler kunder.

“För oss var det självklart att vi skulle ha en grafisk profil och proffsig hemsida redan från start. Topborn har levererat en helhetslösning åt oss och vi är jättenöjda.”

Mattias Modig, delägare i 7H.
Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Google sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.