Artiklar och guider...

SRSLTID-buggen: Orsak och lösning
SRSLTID är en spårningsparameter som Google använder för att följa klick genom ”Google Merchant Center”. Parametern var till en början tänkt att hjälpa e-handlare att

Så hanterar du Google Business Profile
Google Business Profile, tidigare känt som Google My Business, är ett kostnadsfritt verktyg som gör det möjligt för företag att hantera synligheten i Google Sök

Fem udda internettävlingar vi minns
Internettävlingar, eller så kallade ”virala utmaningar” visar på internets kraft att snabbt sprida trender genom humor, enkelhet och personlig kreativitet. Tack vare sociala medier når

Så använder du Google Analytics 4
Google Analytics 4 (GA4) är ett verktyg för att analysera data från webbplatser och appar. Verktyget hjälper till med att förstå besökarnas beteenden, identifiera förbättringsmöjligheter

Därför är det viktigt med SEO
SEO är en förkortning av engelskans ”Search Engine Optimization” och är ett samlingsnamn för olika metoder och tekniker för att ranka webbplatser högt i olika

Så når du potentiella kunder med sociala medier
94 procent av svenska internetanvändare använder sociala medier, och 85 procent gör det dagligen.* Därför är sociala medier en bra marknadsföringsstrategi för företagare. Men krävs

Därför ska du vara social på nätet
Den digitala världen tar över vår tid mer och mer, vilket märks tydligt om man går efter statistiken över hur många som använder sociala medier

Att tänka på om logotyper
Flera stora och välkända företag kan enkelt kännas igen genom sina loggor. Det kan räcka att se en illustration, text eller färg och direkt tänker